De fleste rejsende har nok oplevet, at de glemmer ting på hotelværelset, når de har travlt med at tjekke ud og skynde sig til taxa, bus eller lufthavn.
Som regel er det små og uskyldige ting, man glemmer. Toilet-tasken, oplader til mobiltelefonen, skjorten fra dage før, nogle papirer fra mødet osv.
En gang imellem hører man dog også om større og dyrere ting, som hotelgæster efterlader på værelserne.
Det kan f.eks. være et dyrt Rolex ur, smykker til en værdi af seks millioner dollars, en kostbar Jane Birkin taske fra Hermes eller en attache-taske fuld af pengesedler.
Eksemplerne kommer fra den store rejseportal Hotels.com, der har spurgt 400 af sine partner-hoteller om deres erfaringer med glemte ting.
Mere skurile ting, som hotelgæster har efterladt, er f.eks. bildæk, levende kyllinger, tand-proteser, firben som kæledyr eller vandrør til bygninger.
Især kunstige tænder synes at være hårdt ramt af glemsomhed. Dem har over 10 procent af hotellerne fundet på værelser, efter at gæster har tjekket ud.
Så er det straks mere oplagt, at bilnøgler eller hele nøgle-bundter bliver glemt. Det samme med dyre kuglepenne eller briller.
Men hvem slæber f.eks. en elektrisk riskoger eller en stor juice-blender med sig i bagagen for at bruge den på hotelværelset og så glemme at tage den med igen? Nogle gør åbenbart.
Den nye ”Hotel Room Insights Report” fra Hotels.com afslører dog også, at hotellernes personale ofte gør sig store anstrengelser for at finde ejermændene til de glemte ting.
Således sker det ret ofte, at medarbejdere løber flere blokke efter gæster på vej til et krydstogtskib for at aflevere glemte ting på hg til dem.
I et enkelt tilfælde har hoteller sendt en bil med en betroet ansat bag rattet på en 150 kilometers køretur, så en gæst kan få sit rejsepas.
I sidste ende returnerer de fleste glemte ting til deres ejermænd. Det sker dog som regel kun, hvis de pågældende efterlyser dem ved at ringe eller maile til hotellet….
(Indledningsfoto til artiklen: Getty Images / Unsplash+)
Skriv et svar