Is i lange baner. Alt det kolde mineralvand, man kan rumme. Buffet’er, der rummer ting, så alle i familien kan blive mætte. Og snacks det mest af døgnet.
All Inclusive er blevet det store hit i de senere år, når danskere køber pakkerejse. Hver femte (21 pct) er glad for, at de kan lade pungen blive i lommen eller på hotelværelset, når de er på ferie.
Hos dem, der rejser med børn, er All Inclusive et endnu større hit. Hver tredje familie (31 pct) vælger konceptet, hvor (næsten) alt er med i prisen.
Det viser en ny undersøgelse, som den store rejse-arrangør Apollo har foretaget blandt flere end 1.000 danskere fra hele landet.
Analysen fortæller også, at charter-ferien først og fremmest scorer point på grund af nemheden. Det er langt mere uoverskueligt end at skulle planlægge sin egen rejse og f.eks. købe hoteller og transport via forskellige kanaler.
40 pct. af danskerne vælger charter på grund af det enkle koncept og de generelt gode priser. 33 pct svarer, at de sætter stor pris på, at hele ferien kan købes samlet.
”Charter-ferien har altid været populær, fordi kunderne ikke behøver at spekulere i detaljer, flybilletter, transport til og fra lufthavnen osv,” siger Glenn Bisgaard. Han er kunde- og kommunikationschef hos Apollo.
”Samtidig synes jeg, at vores branche har forbedret sig meget over årene. Vi har således lært at favne flere målgrupper. Det gælder f.eks. single-rejsende, som først for nylig har fået et større udvalg af pakkerejser at vælge fra,” fortsætter Glenn Bisgaard.
Et af branchens nye tiltag er rejser til ene-forældre med børn. Vel at mærke uden ekstra omkostninger, som det ellers har været kutyme i charter-verdenen.
Rejsende med børn sætter særlig høj pris på det nemme i charter-ferien (67 pct), mens 46 pct. er vilde med All Inclusive (46 pct). Derudover er transfer mellem lufthavn og hotel vigtig for næsten hver anden (44 pct).
”Jo mindre børnene er – desto mere sætter man pris på, at der ikke skal bruges tid på at finde en bestemt is eller en lokal restaurant, der gør alle glade. All Inclusive er både nemmere og mindre konflikt-fyldt, når man rejser med børn”, vurderer Glenn Bisgaard.
Apollos undersøgelse viser i øvrigt også, at hver femte vælger charter, fordi det er en billig ferieform (19 pct). Desuden fremhæver 16 pct, at charter er dækket af pakkerejse-garantien….
Skriv et svar