Hvis I har følt, at SAS ofte var forsinket med sine fly i julemåneden, har I bestemt ikke været forkert på den.
Nye tal fra konsulentfirmaet Flightstats fortæller nemlig, at SAS’ passagerfly var hele 12 pct. mindre punktlige i december end i måneden forud.
I årets sidste måned ankom kun 72,45 pct. af SAS maskinerne til deres destination med mindre end et kvarters forsinkelse. I november var det 84,30 pct. Noget af en forskel, må man sige.
Den afslører sig også prompte i statistikken: Hvor SAS landede på en fin femteplads i punktlighed blandt Europas større flyselskaber i november, røg det skandinaviske flyselskab ud af Top-10 måneden efter. Helt ned på en lidet flatterende 15. plads.
Også andre kendte flyselskaber klarede sig ringe i faget præcision i december. Norwegian endte på plads 20 i Europa, Finnair på 23, Lufthansa på 19 og British Airways på 14.
Helt anderledes hos KLM. Det hollandske flyselskab holdt sin førsteplads fra november som den transportør på vinger, hvis maskiner kom frem til tiden oftest i Europa. I 85,15 pct. af tilfældene.
Her er Flightstats’ Top-10 over de mest punktlige flyselskaber i Europa i december:
- KLM – 85,15 pct.
- Alitalia – 84,96 pct.
- Aegean Airlines – 83,45 pct.
- Iberia – 82,57 pct.
- Vueling – 81,91 pct.
- Air Europe – 81,63 pct.
- Air France – 79,87 pct.
- Virgin Atlantic – 77,98 pct.
- easyJet – 76,59 pct.
- Swiss – 75,13 pct.
Skriv et svar