Når man nu ikke kan flyve på sine sædvanlige ruter – og passagerne bliver væk på grund af Corona angsten – forsøger flyselskaberne sig med kreative løsninger til at fylde deres slunkne pengekasser bare en smule op.
Inspireret af Thai Airways og Singapore Airlines begynder Finnair fra i dag at sælge sine fly-menuer nede på jorden.
Hos finnerne foregår det dog ikke i flyselskabets egen kantine, der er omdannet til en restaurant i Bangkok.
Heller ikke i et Airbus A380 fly, der er parkeret i et hjørne af lufthavnen i Singapore og nu fungerer som et spisehus uden luft under vingerne.
Finnair er i stedet gået i samarbejde med den lokale supermarkeds-kæde K-Citymarket i Tammisto, der ligger lige i nærheden af flyselskabets storkøkken.
Her kan man nu købe færdige ”take-away” måltider, der er præcist de samme, som Finnair ellers ville have serveret på Business Class.
Måltiderne er tilberedt af Finnairs egne kokke i deres store køkken i Vandra ved Helsinki. Kvaliteten er selvfølgelig tårnhøj.
”Mange mennesker savner at komme ud at flyve og den særlige rejse-fornemmelse med forkælelse ombord. Den forsøger vi at formidle med vores initiativ, der hjælper mod flyve-abstinenser og giver hverdags-luksus derhjemme,” skriver Finnair Kitchen i en pressemeddelelse.
Finnairs fans nede på jorden kan vælge mellem to forskellige menuer, der skifter hver 14. dag. Hvert måltid I “Taste of Finnair” kampagnen koster omkring 10 euro eller ca. 75 kroner. I weekenderne tilbyder Finnair også en særlig appetizer…..
(Indledningsfoto til artiklen: Finnair Kitchen)
Skriv et svar