Der skal ikke herske nogen tvivl om, at Tyskland og Lufthansa går fuldt og fast ind for EU.
For at huske sine passagerer og tilskuere i lufthavnene på, at der er EU-valg om godt tre uger – fra den 23. til den 26. maj – har Lufthansa derfor lakeret et af sine Airbus A320 fly om, så der står et højt og tydeligt ”SayYestoEurope” på siden af skroget i stedet for det normale Lufthansa navnetræk.
Samtidig indfører Lufthansa, at alle selskabets fly fremover skal have EU-flaget trykt på. Det placeres lige ved siden af det tyske flag og flyets registrerings-nummer, som i forvejen sidder på bagdelen af alle Lufthansa maskiner.
”Mere end nogensinde før er det vigtigt at vise holdning, tage ansvar og styrke den europæiske idé om et forenet og frit kontinent,” siger Lufthansas topchef Carsten Spohr.
Med 3.000 daglige afgange mellem europæiske lufthavne kan Lufthansas passagerfly ses starte, lande og parkere i alle større lufthavne i denne verdensdel.
Lufthansa bruger i forvejen sloganet ”SayYesToTheWorld” til sine globale reklame kampagner. Så var det oplagt at lave en europæisk variant, der skal hjælpe med til at få flere til urnerne ved EU-valget om kort tid.
Ved det seneste EU-valg stemte under halvdelen af de stemme-berettigede i Tyskland. Det er en skam, for det er nu, at Europas mennesker tager stilling til fremtiden for EU-fællesskabet. Ikke mindst set i lyset af den langvarige Brexit strid mellem Storbritannien og unionen.
Det er meningen, at alle flyselskaber i Lufthansa gruppen fremover skal have EU-flaget lakeret ved siden af deres nationalflag.
Nogle af dem har det allerede – Austrian, Brussels Airlines og Eurowings, mens hovedselskabet Lufthansa og Air Dolomiti mangler. Det sidste medlem, af koncernen – Swiss – bliver holdt udenfor. Schweiz er ikke medlem af EU.
Skriv et svar