Normalt kræver egne suiter til passagererne meget plads og er derfor forbeholdt store langdistance-fly som Airbus A350 og 380 eller Boeing 777 og 787.
Qatar Airways vil nu overføre ideen med de separate rum til Business Class på meget mindre flytyper som Airbus A321 Neo eller Boeing 737 Max 10.
Suiterne har således skydedøre ud mod flyets midtergang, og det i forvejen store og komfortable sæde kan forvandles til en seng i fuld længe.
Der er dog ikke tale om, at Qatar Airways overfører sine berømte og prisbelønnede QSuiter direkte fra sine store langdistance-fly.
I stedet bliver de en slankere mini-udgave af QSuite, der vil indeholde de fleste features og funktioner – blot fordelt på lidt mindre plads.
I øjeblikket tilbyder Qatar Airways en Business Class, hvor der er placeret to sæder ved siden af hinanden på hver side af mellemgangen. Sædernes ryg kan enten lænes meget bagud eller omdannes til en smal seng.
Qatar Airways flyver 11 gange om ugen fra København til Doha i Qatar på den arabiske halvø….
(Indledningsfoto til artiklen: Qatar Airways)
Skriv et svar