Den danske tv- og ugeblads-kendis Jim Lyngvild har aldrig manglet idéer.
Spændende bliver det at se, om Lyngvilds nye projekt med at gøre camping-ferier meget mere spændende også vil blive belønnet med succes.
Ideen er at lancere begrebet ”viping”, der er en sammentrækning af ordene viking og camping.
Fænomenet bliver lanceret første gang ved genåbning af Bramslev Bakker Camping ved Mariager Fjord i Hobro, men drømmen er naturligvis, at viping skal sprede sig over hele landet.
Viping skal være en slags videre-udvikling af ”glamping” – luksus camping – der har vundet indpas i Danmark, efter at konceptet har haft stor succes i USA gennem adskillige år.
I ”glamping” overnatter man typisk i allerede opslåede telte, der er indrettet med ekstra udstyr i forhold til normal camping og derfor fremtræder mere komfortable og luksuriøse.
Viping bygger videre på denne trend. Sammen med campingpladsens nye ejer – it-manden Mads Hedegaard – vil Jim Lyngvild indrette et oplevelses-center i moderne vikinge-rammer.
Hvert telt er på 28 kvadratmeter med store senge, gode siddepladser og skriveborde, hvor man kan arbejde som digital nomade med sin laptop.
Centralt på den ombyggede Bramsled Bakker Viping åbnes en restaurant i international klasse og med tydelig nordisk og vikinge inspiration. Noget andet end de lidt kønsløse cafeterier, man ofte ser på campingpladser.
Bramsled Bakker Camping har kapacitet til mellem 20 og 200 viping-gæster. Bookingen er åbnet….
(Indledningsfoto til artiklen:Jim Lyngvild)
Skriv et svar