Ifølge Danmarks Statistik tager danskerne hvert år på 11 millioner forretnings-rejser. Det betyder, at hver eneste dansker mellem 0,1 og 110 år rejser på business to gange om året i gennemsnit.
Langt de fleste er mænd – 71 procent – men det betyder slet ikke, at kvinder hader at tage på forretnings-rejse.
De kan stort set lide de samme ting ved rejsen som deres mandlige kolleger, viser en ny undersøgelse som analyse-firmaet M3 har foretaget for Clarion Hotel & Congress Copenhagen Airport.
Forklaringen på, at syv af ti danske forretnings-rejsende er mænd er formentlig, at hankøn stadig dominerer blandt mellemledere og topledere – og det er dem, som dominerer ”business trips”.
Faktisk kan kvinderne lide lidt bedre at rejse på jobbet end mænd:
62,9 procent af kvinderne svarer således i den nye analyse, at de ”godt” eller ”virkelig godt” kan lide at komme lidt væk fra de vante rammer i kontoret. Det samme siger 58,4 procent af mændene.
Begge køn svarer samstemmende, at det bedste ved forretningsrejser, at man får et afbræk fra rutinerne.
Hvis det er korrekt, må man håbe, at mange får tid og lejlighed til de små afbræk. Vi kender mange forretnings-personer m/k, som sidder foran deres laptop og drøfter de samme ting med deres kolleger, uanset om de sidder på deres eget kontor, på et hotel i udlandet, i telefonen i lufthavnen osv.
Den nye danske analyse afslører også, at det er en gammel myte, at kvinder savner deres familie og dagligdag meget mere end mænd, når de er ude at rejse.
Begge køn er enige om, at savnet af sine kære er det værste ved forretnings-rejser. Men mænd savner en smule stærkere (34,3 procent) end kvinder (31,5 procent).
Som for alle andre hoteller med fokus på forretnings-rejsende er det vigtigt for Clarion Hotel & Congress Copenhagen Airport at kende sine kunder godt.
M3 Panel gennemførte undersøgelsen blandt 500 danske forretnings-rejsende i januar 2020. Tallene er dugfriske.
Clarion hotellet er højhuset lige over for hovedindgangen til Københavns Lufthavn. I gamle dage var huset kendt som Hilton.
Her kan man bl.a. for nylig introduceret ”Room Service Workout” konceptet, hvor motions-glade hotelgæster kan få leveret trænings-udstyr og tilhørende videoer på deres værelse.
Så behøver de ikke bevæge sig ned i hotellets fitness-studie og kan vælte direkte om på sengen, når de er kørt træt fysisk.
Senest har vi lanceret Room Service Workout. Det er et koncept, der gør det muligt at få leveret træningsudstyr og -videoer på værelset, men vi er også i fuld gang med at implementere nye digitale løsninger,”
I dag er den markante bygning en del af den nordiske Nordic Choice Hotel gruppe, der blev verdensberømt i Danmark, da dens ejer, nordmanden Petter Stordalen, købte Spies i sidste efterår.
Nordic Choice gruppen omfatter i dag over 200 hoteller og 17.000 medarbejdere i Skandinavien og Baltikum.
I København er koncernen ved at bygge et ekstra hotel lige ved siden af Clarion i lufthavnen. Desuden åbnes til april Villa Copenhagen luksus-hotellet i Københavns tidligere hoved-postkontor….
(Indledningsfoto til artiklen: British Airways)
Skriv et svar