Den danske super-iværksætter og mester-kok Claus Meyer er kendt for at være god til at spotte nye trends og tendenser – og reagere hurtigt på dem.
Det får vi et nyt eksempel på. Meyers vil nemlig åbne to drivhus-restauranter – inspireret af Mediamatic ETEN i Amsterdam.
Den hollandske idé til sociale afstande mellem spisegæsterne havde Trends & Travel en større reportage fra for 14 dage siden -læs her.
De to nye Meyers restauranter åbner i København og på Frederiksberg. De etableres i samarbejde med Julianas, der leverer drivhusene til projektet.
Den ene pop-up glas-restaurant bygges op foran Café & Restaurant Ofelia i Skuespilhuset ved Københavns havnefront.
Den anden på hjørnet af Gl. Kongevej og Hauchsvej på Frederiksberg. Her fungerer den som opvarming for den tidligere Roxie-boss Anika Madsen, der fremover skal være køkkenchef på Meyers kommende Fasangården restaurant i Frederiksberg Have.
Hver af drivhusene har plads til fire gæster, der ikke kun har en flot udsigt, mens de spiser. De holder sig også fysisk isoleret fra andre gæster og fra restaurantens personale.
På Frederiksberg placeres fire spise-drivhuse med typisk deli-mad. Ved Skuespilhuset kommer otte glashuse med ”fine dining”. Den tidligere Roxie køkkenchef kreerer hver dag en fem-retters menu til frokost og en seks-retters variant om aftenen.
Glashusene ved Skuespilhuset i København åbner til frokost fra fredag den 29. maj. Ved Meyers Deli på Frederiksberg er der premiere lørdan den 30. maj….
(Indledningsfoto til artiklen: Anne Lakeman / Mediamatic)
Skriv et svar