Efter at Corona krisen ramte turismen i den danske hovedstad benhårdt i 2020 og fortsat også påvirker aktivititeten her i 2021, skal en ny stor kampagne få internationale turister tilbage til København.
Med økonomisk hjælp fra regeringen og støtte fra en bred vifte af Folketingets partier sættes nu en historisk stor reklame-kampagne i gang for at få de udenlandske besøgende tilbage.
De internationale gæster udgør hovedparten af turismen i hovedstaden. Den er derfor mere afhængig af en bredere markedssammensætning end dansk turisme generelt.
Den nye kampagne retter sig mod Københavns primære internationale turisme-markeder som f.eks. nabolandene Norge, Sverige og Tyskland samt de sydeuropæiske markeder Frankrig og Italien. Endelig dækker kampagnen også USA.
Til gengæld gør de særlige situationer i Storbritannien og Kina, at de ikke er omfattet af kampagnen i første omgang.
De to turist-organisationer VisitDenmark og Wonderful Copenhagen følger Corona udviklingen nøje i Storbritannien for at kunne åbne markedsføringen, så snart de engelske rejse-restriktioner løftes.
”Jeg er rigtig glad for, at Wonderful Copenhagen og VisitDenmark nu i fællesskab sætter gang i den internationale markedsføring af hovedstaden. København er klar til at byde både danske og udenlandske gæster velkommen,” siger erhvervsminister Simon Kollerup.
”Vi skal naturligvis stadig passe på hinanden, men København har masser af plads og gode oplevelser at byde på – både her i sommer og resten af året. Det skal vi ud at fortælle, så vi kan få endnu mere liv i byen, på hoteller, restauranter og museer,” fortsætter han.
Wonderful Copenhagen og VisitDenmark har et budget på 45 millioner kroner til markedsføring af den danske hovedstad i 2021.
Før Corona krisen havde København næste syv millioner overnatninger årligt af udenlandske gæster Disse turister bruger i gennemsnit flere penge end besøgende andre steder i landet….
(Indledningsfoto til artiklen: Paolo Ghedini / Pixabay)
Skriv et svar