Norwegian er det bedste lavpris selskab i Europa. Icelandair er det bedste regionale flyselskab. Virgin Atlantic er bedst på de lange ruter – og Aeroflot har de mest komfortable sæder.
Det var hoved-hjørnestenene, da APEX i aftes uddelte sine årlige ”Passenger Choice Awards” ved et fest-arrangement i irske Dublin.
Uddelingen af de eftertragtede priser bygger på over en million online anmeldelser, som flyrejsende har afleveret til Airline Passengers Experience Association (APEX).
Med så mange bidrag må vurderingerne af de gode og mindre gode flyselskaber i Europa være rimeligt vel-underbyggede.
Kåringen er skabt for, at flyrejsende har en kanal, hvor de kan sige deres mening om flyselskabernes service, komfort, kvalitet, Wi-Fi og underholdning ombord.
Icelandair og Virgin Atlantic var aftenens store vindere. De kunne gå på scenen hver tre gange for at hente en “Passenger Choice Award”.
Icelandair fik førstepriser som bedste større regionale flyselskab i Europa, for at have det bedste Wi-Fi netværk i flyene og for at tilbyde den bedste in-flight underholdning blandt Europas flyselskaber.
Engelske Virgin Atlantic ryddede bordet med awards for Europas bedste service ombord og den bedste mad-oplevelse ombord. Desuden blev Virgin kåret som Europas bedste globale flyselskab.
Dublins gladeste vindere var dog repræsentanterne for Norwegian:
”Vi sætter særlig stor pris på denne anerkendelse, fordi den kommer fra kunderne. Det er Norwegians passagerer, der har givet os så mange stemmer. Det markerer, at de værdsætter vores service, gratis WiFi og mere miljøvenlige fly. Min tak skal også gå videre til vores hårdt arbejdende og dedikerede medarbejdere,” siger Norwegians koncernchef Bjørn Kjos.
Skriv et svar