Flyene fra det næst-største flyselskab på den danske himmel vil fortsat være lakeret i de velkendte røde og hvide farver, men alligevel kunder hos Norwegian se en forskel.
For første gang i 22 år skifter Norwegian nemlig logo og visuel profil. Så længe er det siden, at det norske lavpris-selskab blev etableret.
Udgangspunktet for ændringen er dels et behov for at tilpasse flyselskabets visuelle profil til nutidens krav og behov i marketing-arbejdet. Dels et ønske om tydeligere at vise selskabets og brandets personlighed og særpræg.
Opgraderingen kommer i kølvandet på Norwegians 20-års jubilæum i 2022, hvor selskabet satte som mål at blive Europas mest elskede og pålidelige.
”Vores nye visuelle identitet får en rigere farve-palette, en ny typografik og billedstil samt et mere fleksibelt layout-system,” forklarer Camilla Aspen. Hun er kreativ direktør hos Norwegian.
Hun tilføjer, at udrulningen af det nye udseende ikke vil ske fra den ene dag til den anden. Norwegian begynder med de digitale kanaler og opdatere derefter gradvist på kontorer, i lufthavne og i selve flyene.
Gammelt og nyt skal derfor leve side om side i en periode.
Det nye logo vil være at se for første gang på Norwegians hjemmeside, i sociale medier og i reklamer fra begyndelsen af marts….
(Indledningsfoto til artiklen: Norwegian)
Skriv et svar