Nu begyndte tirsdagen ellers så godt for SAS. Bestemt ikke noget, som det kriseramte flyselskab er vant til i denne tid, hvor SAS forsøger at komme på fode igen via en betalings-standsning ordning i USA,
SAS kunne nemlig fortælle i går, at selskabets ny-designede passager-app har fået en “Webby Award”. Det er en international pris, som internet-branchen uddeler til de bedste initiativer på webben.
Der gik dog ikke mange timer, før SAS fik sønderlemmende kritik i de danske formiddags-aviser. Ifølge den kendte mad-elsker og tv-kok Adam Price serverer SAS nemlig det værste mad i mands minde på sine fly.
Hvor Webby kåringen kan give lidt tiltrængt god omtale, er Adam Prices nedsabling af madkvaliteten meget skadelig for SAS’ image hos publikum.
SAS tager jo netop højere priser for sine flybilletter, fordi service, komfort og madkvalitet (med nordiske råvarer) skal have større klasse end hos især lavpris-rivalerne.
Den forbedrede SAS app fås både til iPhone og Android. Den indeholder flere features, som gør vigtige rejse-elementer som billet-booking, rejse-anbefalinger, opdateret afgangs-info samt adgang til boarding-pas og rejse-dokumenter lettere end normalt i andre flyselskabers apps.
Webby Awards uddeles hvert år af International Academy of Digital Arts and Sciences. Den betragtes som internet-verdens svar på filmenes Oscar. Webby bygger på over 14.000 indsendte vurderinger fra hele verden.
Uheldigvis blev glæden over en Webby Award hurtigt spoleret af en sønderlemmende kritik af maden ombord på SAS’s rutefly mellem København og USA.
I et indlæg på Instagram fortæller Adam Price, hvordan hans rejse til USA blev ødelagt, da SAS serverede mad, der ikke var til at spise.
Han beskriver maden i detaljer og forklarer, at hverken indhold eller kvalitet svarer til det, SAS annoncerede med. Detaljerne undlader jeg dog at bringe her på bloggen.
Til dagbladet BT oplyser Price, at han har betalt 17.336 kroner for returbilletterne mellem København og Washington DC. Til den pris kan man vel godt forlange en vis grad af kvalitet:
”Det var under lavmålet. Hele flyturen. Og den mad, vi fik serveret, havde intet med Boeuf Bourguignon at gøre, som SAS reklamerede med,” siger han.
Han tilføjer, at han tidligere har fået meget bedre måltider serveret ombord. Både hos SAS og andre flyselskaber.
SAS’ danske informationschef Alexandra Lindgren Kaoukji har svaret til BT, at SAS tager den slags kritik meget seriøst:
”Service ombord og maden er naturligvis en vigtig del af rejseoplevelsen. Hvis en kunde har en dårlig oplevelse, er det noget, vi tager alvorligt. Vi følger selvfølgelig op på, hvad der er sket i dette tilfælde….”
(Indledningsfoto til artiklen: SAS / Instagram)
Skriv et svar