Normalt er det mest eksotiske historier om ”Mile High Club”, man hører om, når talen falder på toiletterne i de store passagerfly.
For at blive medlem af den eksklusive klub skal man have haft sex med et andet menneske på flyets toilet, mens maskinen er i luften.
I den slags tilfælde har de færreste nok lyst til at forlade toilettet igen. Også, selvom pladsforholdene på et almindeligt flytoilet ikke ligefrem er fyrstelige.
Helt anderledes følte en indisk mand forleden. Han sad nemlig fast i flyets toilet under næsten hele flyveturen, fordi låsen til toilet døren var gået i stykker, mens han tronede indenfor.
Manden i Spicejet rute SG628 fra Mumbai til Bengaluru hørte godt piloterne udløse den velkendte pling-lyd i kabinen.
Den giver passagererne besked om, at de skal sætte sig på deres pladser og spænde sikkerheds-selen, kort før flyet landet. Flyets toiletter skal forlades.
Han ville også hellere end gerne vende tilbage til sit sæde 14D i den Boeing 737-800 fra det indiske lavpris-selskab Spicejet, som han var på vej med. Han kunne bare ikke.
Ifølge nyhedstjenesten PYOK skal manden have rejst sig fra sit sæde kort efter starten i den indiske storby Mumbai for at opsøge toilettet.
Da han bemærkede, at han ikke kunne åbne toilettet indefra, fordi den var gået i baglås, prøvede han at få kabine-personalets opmærksomhed ved at råbe højt.
Da det ikke hjalp, trykkede han på alarm-knappen inde på toilettet, dukkede personalet op. Den kunne heller ikke gøre noget. Døren sad bare fast, selvom crew’en prøvede at skrue låsen af.
Til sidst skubbede personalet en seddel under døren med teksten:
”Sir, vi har gjort vores bedste for at få døren åbnet, men vi kunne ikke. Lad være med at gå i panik. Vi lander om få minutter. Luk derfor toiletlåget og sæt Dem på det. Lige så snart vi er landet, kommer en tekniker og åbner døren.”
Heldigvis varede flyveturen kun en time. Samtidig foregik flyvningen uden turbulenser, så manden kunne holde sig fast i toilettets to håndtag under landingen.
I en pressemeddelelser skriver Spicejet, at ”vi er kede af episoden og undskylder for de ubehageligheder, som passageren har været ude for.”
Efterfølgende har Spicejet også refunderet billetprisen 100 procent til den uheldige passager….
(Indledningsfoto til artiklen: Kristoferb / Wikimedia)
Skriv et svar