Man skulle mene, at piloter og kabine-personale i Spies’ eget flyselskab, Thomas Cook Airlines Scandinavial, havde rigeligt at spekulere på, efter at deres engelske ejere gik konkurs for godt en uge siden.
Heldigvis kan det skandinaviske Cook personale også tænke, at der er mennesker, som har det endnu værre end dem selv – og har meget mørkere fremtids-udsigter.
Spies og Thomas Cook Airlines Scandinavia har derfor besluttet at gennemføre sin planlagte støtte til brystkræft ramte kvinder via flybranchens internationale FlyPink kampagne.
Det betyder i praksis, at alle Thomas Cook Airlines ansatte vil bære lyserøde mærkater i hele oktober måned.
Desuden har piloter, kabine personale og administrative medarbejdere på hovedkontoret i København købt tørklæder, slips, nøgleringe, kuglepenne, termokopper og epauletter med FlyPink logoet på.
Epauletter er de striber på skuldre og jakkeærmer, der markerer en flypersons rang. Flykaptajnen har fire striber.
Flyselskabet håber samtidig, at rigtigt mange passagerer lader sig inspirere, så de donerer et beløb til FlyPink projektet.
Kampagnen kører frem til den 1. november, hvor den afsluttes med en stor international Gala event, der holdes i Southport Yacht Club på den australske guldkyst i Queensland.
FlyPink har sin oprindelse i Australien, hvor piloter fra det lokale flyselskab Qantas besluttede at indsamle penge til kampen mod brystkræft,
Ideen spredte sig lynhurtigt over hele kloden, hvor mange flyselskaber i dag deltager med kampagner for deres lokale kræft-bekæmpelses organisationer.
Thomas Cook Airlines Scandinavia deltager for fjerde gang. Sidste år indsamlede flyselskabet 32.109 kroner til Kræftens Bekæmpelse i Danmark. Den rekord skal gerne slås i år:
”Vi er glade for at kunne støtte FlyPink igen i år. Det er et medarbejder initiativ, som vi bakker op omkring for at skabe opmærksomhed og støtte en god sag,” siger Lisbeth Nedergaard. Hun er kommunikationschef i Spies og i Thomas Cook Airlines Scandinavia.
I år støtter den internationale FlyPink organisation også Movember bevægelsen. Movember har som formål at informere om og skabe penge til forskning i mænds helbred – specielt prostata og testikel kræft.
Dette års FlyPink merchandise viser derfor ikke kun den lyserøde sløjfe, der skal minde folk om brystkræft. Logoet er blevet udvidet med Movember Fondens sorte moustache….
https://dk.thomascookairlines.dk/
https://www.facebook.com/FlyPink-1460517227596506/
Skriv et svar