Har I nogensinde spekuleret på, i hvilken lufthavn I har haft de bedste oplevelser og den fineste kunde-service, når I er ude at rejse?
Mange vil jo nok nævne store internationale lufthavne med hundredevis af butikker eller opholds-arealer med egne regnskove og indendørs vandfald.
Store forhold betyder imidlertid ikke, at kunderne også er de mest tilfredse.
Det beviser Aalborg Lufthavn, der netop er blevet kåret som ”Europas bedste kunde-oplevelse” af det store flyselskab Air France-KLM.
Udnævnelsen kommer på baggrund af en rundspørge blandt de to flyselskabers kunder, og det er anden gang, at Aalborg tager førstepladsen. Sidste gang var i 2021.
Den nordjyske lufthavn er ellers ved at vænne sig til at få vinde priser og anerkendelser:
Så sent som i oktober blev Aalborg kåret som Danmarks Bedste Lufthavn 2023 ved Danish Travel Awards. Den pris har lufthavnen vundet tre år i træk.
”Gode kunde-oplevelser er afgørende for Air France-KLM. Derfor måler vi også jævnligt den oplevelse, som vores kunder har i de lufthavne, vi samarbejder med. Det foregår helt lavpraktisk med spørgeskemaer,” forklarer Anita Wagner Feddersen. Hun er salgsdirektør for Air France-KLM i Danmark.
Air France-KLM har benyttet Aalborg Lufthavn siden 2011, og hvert år bliver KLM-ruten mellem Nordjylland og Amsterdam benyttet af ca. 200.000 rejsende.
Af den grund har KLM valgt at sætte endnu flere fly ind på ruten i den netop åbnede vintersæson. I dag afgår fire fly om dagen.
Langt de fleste nordjyder bruger ruten til Amsterdam som springbræt ud i verden. Med andre ord benytter de Schiphol lufthavnen i Amsterdam som ”hub” til at rejse videre til andre destinationer i f.eks. USA, Asien, Sydamerika og Europa….
(Indledningsfoto til artiklen: Aalborg Lufthavn)
Skriv et svar