Flyselskaber og lufthavne kappes på livet løs om at være størst, bedst, mest præcise, mest kundevenlige og have flest passagerer. Blot for at nævne nogle af de mange konkurrencer og Awards.
Den seneste nye foregik natten til i dag i Californien, hvor APEX organisationen uddelte stjerner til over 600 flyselskaber fra hele verden.
APEX står for Airline Passenger Experience Association.
SAS var et af de selskaber, der havde en god aften. Det skandinaviske flyselskab holdt nemlig sine fem stjerner for andet år i træk.
I praksis betyder det, at SAS ligger i klasse med 38 andre flyselskaber med fem stjerner. Det placerer SAS blandt de syv procent bedste selskaber at flyve med i verden.
APEX uddeler sine eftertragtede stjerner på basis af næsten en million passagerers online vurdering af flyselskaber.
De bliver bl.a. vurderet på flyveturens kvalitet, sædekomfort, service ombord og underholdnings-udbuddet på flyenes skærme.
“SAS har fortjent sin APEX Five Star kåring på baggrund af selskabets konstante forbedring af passager erfaringen ved hjælp af skandinavisk kultur,” forklarer Dr. Joe Leader. Han er topchef for APEX Group.
”Det gælder lige fra bæredygtige initiativer i kabine-indretning til innovative måltids-oplevelser. SAS’ nye lige skift til SkyTeam alliancen kan kun forbedre SAS’ positionering yderligere,” fortsætter han.
Som fem-stjernet medlem af APEX ligger SAS på niveau med 38 andre flyselskaber. Blandt de mest kendte er f.eks. Lufthansa, Air France, American Airlines, Austrian, Etihad, Finnair, Iberia, Swiss, Thai, United Airlines, Virgin Atlantic og China Airlines.
APEX har dog også en endnu finere klasse end fem stjerner. Den hedder World Class Airlines og må være det næste, som SAS må sigte efter at komme med i.
Det celebre World Class selskab har kun ni medlemmer, hvor Emirates, Singapore Airlines, KLM, Qatar Airways, Turkist Airlines og Japan Airlines er de mest kendte….
(Indledningsfoto til artiklen: Michael Kidmose / Københavns Lufthavn)
Skriv et svar