95.000 danskere. Så mange mener at have penge til gode hos SAS som erstatning for rejser, de aldrig kunne gennemføre på grund af aflysninger af afgange som følge af Corona krisen.
SAS kan ikke nå at behandle de mange krav om refusion og betale penge tilbage i år. Nogle passagerer må vente indtil slutningen af januar.
Det skriver SAS ifølge DR’s tekst-tv i et brev til Trafikstyrelsen, der for to uger siden var ude at rasle med sablerne. For mange flyselskaber manglede nemlig at betale Corona kompensation. SAS var et af dem.
I brevet til Trafikstyrelsen fortæller SAS, at selskabet i øjeblikket behandler 840.000 sager om tilbage-betaling og til-gode-beviser (vouchers) på verdensplan. Bunken vokser hver dag.
Sammen med 11 andre flyselskabet udpegede Trafikstyrelsen for et par uger siden SAS som en af de store syndere. De 12 fik ved samme lejlighed 45 dage til at få ordnet deres mellemværender
For to uger siden var Trafikstyrelsen ude og rasle med sablerne:
For mange flyselskaber mangler at betale erstatning til de tusinder af passagerer, der aldrig kom ud at flyve på grund af Corona relaterede aflysninger af afgange.
12 flyselskaber blev navngivet som de største syndere. De fik 45 dage til at få ordnet deres mellemværender.
Betalte de stadig ikke de skyldige kompensationer til deres passagerer, risikerede de at blive anmeldt til politiet og blive slæbt for en domstol.
Ud over SAS er de tolv flyselskaber Norwegian, Ryanair, Air France, easyJet, Lufthansa, KLM, Thai Air. Vueling, Brussels Airlines, TAP Portugal og Aegean Airlines.
(Indledningsfoto til artiklen: Foto: Atimedia / Pixabay)
Skriv et svar