Ligesom de fleste andre flyselskaber lever SAS højt på, at sommer-sæsonen for alvor er begyndt, og millioner af mennesker har pakket kufferterne i juni for at rejse på ferie.
I den netop overståede juni solgte SAS 2.461.000 billetter, hvilket er 3,1 procent flere end i samme måned for et år siden.
SAS hinker dog en smule efter ærkerivalerne fra Norwegian, hvor godt 130.000 flere rejsende købte billet, når man lægger tallene fra Norwegian og datterselskabet Widerøe sammen.
Størst fremgang havde SAS på sine europæiske og inter-skandinaviske ruter, der havde et plus på hele 22,4 procent i juni.
Til gengæld gik de indenrigs ruter tilbage med 10,2 procent og de lange inter-kontinentale flyvninger med 0,8 procent.
I juni lykkedes det SAS at sælge otte af ti sæder i sine rutefly. Det er, hvad man i flysprog kalder en belægnings-procent på 80,7. Den er vigtig for, at et flyselskab kan tjene penge på en afgang.
78,8 procent af SAS’ fly kom frem med mindre end et kvarters forsinkelse. 99,1 procent af alle planlagte fly blev gennemført….
(Indledningsfoto til artiklen: Gredos / Pixabay)
Skriv et svar