Det er ikke mange år siden, hvor SAS havde svært ved at snakke om andet end forretningsfolk som kunder og kvaliteten af Business Class på sine fly.
Economy, Monkey Class og ferie-publikummet var kun et nødvendigt onde, som SAS måtte tage med på grund af sit ejerskab – de tre skandinaviske lande.
I dag lyder melodien og teksten helt anderledes. Prøv blot at tjekke videoen ”Journeys That Matter” video, der ringer SAS’ nye kommunikations-koncept og brand-platform ind.
Forretningsfolkene i jakkesæt er der stadig, men de fylder ikke meget i forhold til passagerer i feriehumør, fritids-outfit eller ikke en trevl på kroppen.
Målet med den nye kampagne er at understrege den personlige betydning, som rejser har. ”Årsagerne til at rejse er lige så talrige som passagererne ombord på vores fly,” hedder det.
Det bliver spændende at se, om videoen og de øvrige kampagne-elementer får tag i et publikum, der er meget pris-fikseret og ikke nødvendigvis tænker på SAS først, når de bliver spurgt om deres første-valg i flyselskab.
SAS har desuden et voldsomt tab i troværdighed at indhente efter sommerens pilot-strejke og nærmest uendelige overlevelseskamp med nedskæringer, aflysninger osv….
(Indledningsfoto til artiklen: SAS)
Skriv et svar