Mange flyselskaber har problemer med at betale de penge tilbage, som passagerer har ret til, efter at deres fly blev aflyst på grund af Corona krisen.
Som regel har det været grimme historier fra udlandet, vi har set: Flyselskaber forsøger at snige sig udenom, refunderer forkerte beløb eller trækker erstatningerne i langdrag i håbet om, at passagererne glemmer sagen.
Nu ser det imidlertid også ud til, at SAS har præcist de samme problemer.
Det har fået den danske trafikminister Benny Engelbrecht til at reagere og indkalde SAS til et møde, hvor flyselskabet skal stå skoleret.
Det sker, efter at Danmarks Radio har modtager over 100 henvendelser fra SAS kunder, der har mistet tusindvis af kroner på deres flybilletter.
Som regel har SAS påstået, at kunderne afbestilte billetterne, inden SAS selv sløjfede flyafgangen – skriver DR på sin hjemmeside:
”Her og nu indkalder jeg SAS til møde, så vi kan sikre os, at SAS får redegjort for, hvad de gør, for at der kommer færre sager af den her karakter. Det gavner ikke flybranchen eller SAS, at man har de her sager, siger transportministeren.
Ifølge DR forventes mødet mellem SAS og Benny Engelbrecht at foregå i næste uge….
(Indledningsfoto til artiklen: Gerd Altmann / Pixabay)
Skriv et svar