Hvis man sammenligner med november 2021, er det en fremgang på 300 procent. Samtidig er flyene næsten dobbelt så fyldte.
Alligevel advarer SAS’ topchef Anko van der Werff om, at fremtiden stadig er usikker. Nye versioner af Corona virussen har ikke ligefrem gjort det lettere at lægge planer lige nu.
SAS har ellers pæne tal at fremvise for november, hvor 1,309 millioner passagerer købte billetter hos det skandinaviske flyselskab. I samme måned for et år siden var det kun 297.000.
SAS konstaterer, at billet-salget har stabiliseret sig forud for vinteren, der traditionelt er en svag periode af året. Antallet af passagerer i oktober lå på 1,1 millioner.
Mindre vigtigt, men alligevel bemærkelsesværdigt er det, at SAS har mistet en stjerne i kundernes kvalitets-bedømmelse.
Det er sket hos APEX – Airline Passenger Experience Association – der har indsamlet passagerers vurderinger af næsten en million rejser med 600 forskellige flyselskaber. Desuden indgår data fra rejse-app’en TripIt,
SAS hoppede op i den bedste klasse med fem stjerner i 2020, men er altså nu blevet degraderet til kun fire. Her har SAS dog godt selskab af bl.a. British Airways og Air France.
Oppe i den fem-stjernede klasse finder vi til gengæld flyselskaber som Emirates, Finnair, Lufthansa, KLM, Qatar Airways, Singapore Airlines, Korean Air, Aeroflot, Swiss, Virgin Atlantic, Air Canada, American Airlines, United Airlines, Delta Air Lines og Turkish Airlines.
(Indledningsfoto til artiklen: Gredos / Pixabay)
Skriv et svar