Som første hotelkæde i verden introducerer Scandic nu standarder for allergi-venlige værelser.
Det sker som svar på, at over 150 millioner mennesker i Europa lider en form for allergi – og mange af dem selvfølgelig har brug for et hotelværelse en gang i mellem.
Den nye standard sikrer, at gæster, der booker et allergi-venligt værelse hos Scandic, kan forvente trægulv i rummet, at der står allergi-venlige og parfume-fri produkter på badeværelset – og at der ikke placeres dyr på samme etage på hotellet.
Scandic-kæden har haft en officiel tilgængeligheds-standard siden 2005. Den er opdateret flere gange siden, men udvides med det nye allergi-tiltag fra 135 til 159 punkter.
Scandic fortæller, at flere og flere gæster spørger til hotellernes miljø-rigtighed og hensyn til kunde-grupper med særlige behov. I den forbindelse er bl.a. kædens ”morgenmad for alle” koncept blevet en stor succes.
Scandic har nu som mål, at alle 280 hoteller skal kunne tilbyde mindst to allergi-venlige værelser inden for de næste 12 måneder. I Danmark har Scandic 26 hoteller.
Hotelkæden er også ved at være klar med en opdateret version af sit pris-belønnede e-learning-system, der forklarer, hvordan man tilbyder høj service til mennesker med handicap, allergier og andre sygdomme.
Online kurset var egentlig udviklet til Scandics 18.000 medarbejdere, men er blevet så efterspurhgt, at det nu ligger frit tilgængeligt for alle på Scandics hjemmeside.
Scandic er i dag den eneste hotelkæde i verden, der beskriver i detaljer, hvordan hvert hotel er ”tilgængeligheds-tilpasset.”
Scandic er også den eneste hotelkæde, som har udviklet en ”tilgængeligheds-standard”. Den omfatter 159 punkter, hvoraf de 105 er obligatoriske for alle hoteller. Nybyggede Scandic hoteller skal opfylde samtlige punkter….
Skriv et svar