Det er ikke, fordi danskerne ligefrem har mangel på rejse-portaler og platforme til pris-sammenligning.
Faktisk er der allerede flere danske med momondo og Travelmarket som de to sikkert mest kendte. Dertil kommer alle de store udenlandske, som man finder på nettet.
I dag åbnede så nok en dansk af slagsen. Det er ”Snowii”, som specialiserer sig på skiferier, hvor momondo typisk bruges til at finde flyrejser. Til gengæld er en portal som skisport.dk nok snarere en rival til Snowii.
Ifølge Snowii tager hvert år knap 700.000 danskere på skiferie:
Kunde-underlaget skulle altså rigeligt stort til at åbne en ny portal, hvor pristilbud og rejser fra alle større rejsebureauer er samlet ét sted.
Som andre formidlings-platforme på nettet er Snowii gratis for brugerne. Platformen henter sine indtægter fra formidlings-gebyrer, der opkræves hos rejsebureauer, flyselskaber, hoteller osv.
Ide-manden bag Snowii, der har hovedsæde i Aarhus, er den 24-årige skiguide Emil Jess Jensen.
Han har været i gang med sit projekt siden 2023 og har brugt den mellemliggende tid til at finde investorer til sin vinterlige start-up.
I dag har Snowii bl.a. fået to private investorer samt økonomisk støtte fra Danmarks Eksport- og Investeringsfond, EIFO. I alt er der hentet 2,3 million kroner i kapital….
(Indledningsfoto til artiklen: Jörg Angeli / Unsplash+)
Skriv et svar