Nye rejse-måder vinder hurtigt indpas hos danskerne, men overordnet set er vi stadig ret konservative i vores valg af ferieformer.
Hver tredje dansker vælger således pakkerejsen – charterturen – til deres sommerferie.
Spies er ikke kun størst i Danmark på den front. Spies er også det selskab, som flest danskere vil overveje at købe ferien fra næste gang. Bravo Tours kommer ind på andenpladsen med 16,4 pct.
Også, når det gælder det overordnede indtryk af rejse-udbyderne, får Spies de højeste karakterer. Spies når en score på 24,4 – fulgt af Bravo Tours med 19,5, FDM Travel med 19,1 og Apollo med 17,7.
Det viser en omfattende undersøgelse, som analysebureauet YouGov foretager løbende. 200 danskere spørges hver dag om deres holdning til over 360 brands og mærkevarer.
Tallene til rejse-analysen er indsamlet over 20 uger med afslutning den 31. maj. Helt præcist 2.097 mennesker over fra 18 år og opefter er blevet interviewet tl YouGovs BrandIndex.
De unge vælger nye veje
Selvom Spies og Bravo Tours er de foretrukne rejseselskaber hos den brede befolkning, skal de dog ikke hvile alt for længe på laurbærrene.
De ”gamle” rejse-udbydere har nemlig ikke længere lige så godt tag i mennesker under 40 år – og slet ikke de unge i Danmarks større byer.
De bruger i stigende grad rejse-søgemaskiner på nettet og Airbnb til at finde og booke deres feriemål, fortæller YouGov.
Lige så suveræn som Spies er blandt rejsebureauerne, er momondo.dk blandt søgemaskinerne. Den dansk-udviklede online søger til rejser og hoteller opnår en score på 29,2 i YouGovs BrandIndex.
Nummer to – Booking.com – kommer halsende langt bagefter med 18,2
Momondo er uden sammenligning den foretrukne rejsesøgemaskine (score: 29,2) med masser af luft til de nærmeste konkurrenter Booking.com og Airbnb. Begge bedømmes til 18,2.
Momondo er også den vej, de fleste unge danskere overvejer at booke deres næste rejse. Det siger hver tredje under 40 år (34,1 pct). Også her drøner Booking.com ind på andenpladsen med 24,3 pct.
Airbnb og Spies slås om tredjepladsen hos de unges gunst. 17,6 pct siger, at de vil overveje at købe deres næste ferie via Airbnb og 17,2 pct. via Spies….
Skriv et svar