Det er måske forkert at bruge udtrykket, at ”der er gået mode i mærkater for bæredygtighed”, men noget er der altså om snakken.
I løbet af de seneste seks måneder har adskillige hotelkæder, flyselskaber, booking-terminaler og rejse-arrangører i hvert fald introduceret mærkater, der gør det nemmere for publikum at finde rejser og overnatningssteder, der er mere grønne end normalt.
Senest er det rejsegiganten TUI, som står for tur.
TUI’s nye ”Care Travel” skal ikke kun gøre det lettere for selskabets gæster at navigere rundt i junglen af bæredygtige alternativer til deres næste udlandsrejse.
TUI donerer også ti kroner pr. rejsende til TUI Care Foundation, hvis de bestiller et ”Care Travel” hotel.
Fonden er en non-profit organisation, der arbejder på at skabe bedre vilkår for lokal-befolkninger på turist-stederne. Desuden støtter den en bæredygtig udvikling af turismen.
Hoteller, der opnår en ”Care Travel” marketing, er certificeret i henhold til reglerne i Global Sustainable Tourism Council eller ISO.
Ifølge TUI udleder ”Care Travel” certificerede hoteller ti procent mindre CO2 end gennemsnittet. De har 24 procent mindre affald og bruger 19 procent mindre vand pr. gæst pr. nat.
Desuden har disse hoteller 23 procent højere brug af grøn energi og ni procent flere ansatte fra lokalbefolkningen….
(Indledningsfoto til artiklen: TUI)
Skriv et svar