I en periode hen over nogle år gik der voldsomt mode i, at flyselskaberne erstattede deres sædvanligvis kedelige sikkerheds-videoer i kabinen med de rene shows og komedier.
De har uden tvivl fået mange flere passagerer til at følge instruktionerne om, hvad de skal gøre, hvis det skulle gå galt i luften.
Men de har også stillet store krav til flyselskabernes kreative medarbejdere og i nogle tilfælde været ganske kostbare at få produceret. Flere selskaber som f.eks. British Airways hyrede nemlig stjerne-skuespillere til formålet.
Turkish Airlines er lidt mere beskedne i deres valg af aktører til sine sikkerheds-videoer. Til gengæld er de ret så danske.
For anden gang har det stærkt ekspanderende flyselskab med base i Istanbul nemlig hentet hjælp hos LEGO.
Den nye video bygger på figurer fra den nye animations-film ”The LEGO Movie 2”, der løber i biograferne lige nu.
Turkish Airlines introducerer den nye sikkerheds-video fra den 1. marts på sine flyvninger. Den vil kunne fås med enten engelsk eller tyrkisk tale.
Ifølge Turkish har produktionen af den nye video taget 979 timer. Den indeholder 24.000 LEGO mini-figurer og 20,3 millioner klodser. Det er nogle flere, end der ligger på et normalt børneværelse eller i en børnehave.
Undervejs i videoen får Turkish Airlines præsenteret nogle af sine rejsemål. Det gælder f.eks. Bali, San Francisco, Rom, Tokyo, Moskva, Kapstaden, Hong Kong og den splinternye lufthavn i Instanbul.
Turkish Airlines, der flyver til flere internationale destinationer end noget andet flyselskab i verden, arbejdede også sammen med LEGO i august sidste år. Da introducerede man sin første sikkerheds-video med klodser i….
Skriv et svar