Tyskland, Frankrig og Italien ligger højst på ranglisten, når danskere vil rejse til lande, hvor miljø, klima og ordentlige sociale forhold spiller ind i valget.
Det gør det for stadig flere turister og forretnings-rejsende, viser en ny undersøgelse fra det store analyse-bureau YouGov. Her han man spurgt rejsende i 43 lande, herunder Danmark.
Næsten halvdelen – 44 procent – svarer, at de forsøger kun at købe produkter og services fra virksomheder, der viser socialt og miljø-mæssigt ansvar. 46 procent kan godt lide, når brands og varemærker involverer sig i sociale temaer.
YouGov udgiver også et DestinationIndex, hvor analytikerne løbende kan se bl.a. danskernes holdning til rejselande.
I år har YouGov lagt et ekstra Responsible Travelers filter ind, som viser, at rejsende i stigende grad er fokuseret på wellness, lokale kulturer og bekymring for transportens klima-mæssige påvirkning….
(Indledningsfoto til artiklen: Andrei Tanase / Pexels)
Skriv et svar