TikTok er ikke længere et socialt medie, der primært er befolket af børn og teenagere, som sender små korte videoer af sig selv til hinanden.
TikTok er i aller-højeste grad blevet voksen. Det ser man bl.a. på, at TikTok i stigende grad bruges til at finde gode ideer og råd til ferierejser.
På den store bestillings-platform Hotels.com kan man godt mærke trenden: Digitale medier ændrer måden, vi vælger vores ferie-ophold på, og TikTok er blevet en vigtig ”go-to”.
En undersøgelse fra Hotels.com afslører således, at hver femte dansker – 20 procent – i dag lader sig påvirke af TikTok, når de planlægger deres rejser og hotel-ophold.
Dette tal er især markant hos de unge, hvor hele 48 procent af Generation Z og 27 procent af Millenials bruger TikTok som inspirations-kilde til deres næste ferier.
Generation Z dækker over danskere i alderen fra 18 til 24 år, mens Millenials er mellem 25 og 34 år gamle.
Med sådan en mega-trend er det klart, at Hotels.com også selv er begyndt at optræde meget synligt på TikTok. Platformen anbefaler bl.a. nogle af sine mest populære hoteller i det sociale medie;
”Flere og flere mennesker benytter TikTok til at få insider tips om skjulte perler, nye destinationer og unikke hoteller. Til det formål er TikTok med sine korte videoer helt oplagt,” skriver Hotels.com i en pressemeddelelse….
(Indledningsfoto til artiklen: Aaron Weiss / Unsplash+)
Skriv et svar