Flyrejser er igen blevet det helt store nummer efter flere år med Corona.
Det ene flyselskab efter det andet melder om nye rekorder i antal passagerer.
Samtidig er selskabernes omsætning vokset på grund af konstant stigende billetpriser.
Når det nu bliver dyrere at rejse med fly, kan vi vel også forlange, at kvalitet og service bliver bedre.
At det langt fra er tilfældet, afsløres af en ny analyse, som den store engelske pris-sammenlignings-side ”Compare the Market” har lavet.
Her har analytikerne sammenlignet 166 flyselskaber og tjekket, hvor mange klager den britiske myndighed for civil luftfart Civil Aviation Authority har modtaget fra 2017 og til og med 2022.
Ud fra de oversigter, som briterne har lavet, kan man både se de flyselskaber, som kunderne er mindst og mest tilfredse med.
Meget markant er antallet af klager størst over markedets lavpris-selskaber.
Det kan godt være, at billetpriserne er lave. Desværre er det samme tilfældet med service og punktlighed.
At den nye analyse er relevant, understreges af, at Google-søgninger på ”verdens dårligste flyselskaber” er steget med 5.000 procent!
Her er så Top-5 over de flyselskaber, som har modtaget flest klager i perioden fra 2017 til 2022:
- easyJet – 20.906
- Ryanair – 18.457
- British Airways – 11.151
- TUI England – 10.494
- Wizz Air – 5.788
Da ”Compare the Markets” undersøgelse kun er foretaget i Storbritannien, kan den ikke direkte overføres til danske forhold.
Danmark har ikke nær så mange flyselskaber i sine lufthavne, og mange af de målte selskaber flyver slet ikke til og fra vores lille land.
På den anden side giver den nye engelske analyse et godt fingerpeg om, hvilke flyselskaber er de mindst pålidelige og tilfredsheds-skabende hos deres kunder….
(Indledningsfoto til artiklen: Annika Ashley / Unsplash)
Skriv et svar