Lige nu har Danmark været lukket ned og rejser til udlandet næsten umulige i et helt år. Næppe en anledning til at fejre, men uden tvivl noget vi vil huske i lang tid fremover.
Det har dog ikke slået hverken danskerne eller andre europæere ud. De betragter 2020 som et tabt år, men regner med at gøre comeback med pakkede kufferter her i 2021.
Det viser en ny rundspørge, som den store booking-portal Hotels.com har foretaget. Ifølge den har mange mennesker sparet op til den næste ferie – både mentalt og på bankkontoen.
Danskerne er imidlertid også realistiske, for selvom drømmene er intakte om en ferie til sydens sol og strande, søger vi nu mest online på rejse-destinationer i Danmark.
Ifølge Hotels.com var København det meste anvendte søgeord i marts måned. Formentlig fordi påsken stod for døren, og rejse ville man altså. Også inden for Danmarks grænser, når nu ikke andet var tilladt.
Her er Top-10 over de mest populære destinationer for danskere i marts:
- København
- Århus
- Skagen
- Odense
- Ålborg
- Bornholm
- Svendborg
- Allinge
- Sønderborg
- Vejle
På europæisk plan er næsten en af fem – 19 procent – klar til et comeback som udenlands-rejsende . 13 procent siger samtidig, at rejser ikke er luksus, men en nødvendighed.
Det lyder ikke ligefrem som imponerende høje tal, men måske er et andet mere interessant for både turister og rejsebranche.
27 procent har nemlig lagt penge til side og er villige til at bruge mindst dobbelt så meget på rejser – sammenlignet med tidligere år.
Tilsvarende er 20 procent på udkig efter et overdådigt hotel til ferien, hvor der ikke er sparet på noget. Det tyder på et comeback med stil.
I den forbindelse har brugerne af Hotels.com skitseret, hvordan deres ideelle hotelværelse godt må se ud her i år:
- 40 procent vil gerne have deres private pool på hotellet
- 29 procent siger, at det godt må være et ”infinity” svømmebassn
- 49 procent vil have privat morgenbuffet på værelset hver dag
- Hos 24 procent må morgenmaden gerne køre på et rullebånd rundt om luksus-sengen
- 44 procent forlanger en superflot udsigt fra værelset
- 30 procent kunne tænke sig at have en privat massør i ferien
- 29 procent forventer et kæmpe-tv med gratis film
- 17 procent vil tappe champagne fra hanen
- 16 procent vil gerne have stemme-styrede robotter på værelset
- 11 procent synes, det kunne være godt med en personlig shopper
- 11 procent forventer en egen bar
- 10 procent ønsker sig en hel væg med bland-selv-slik på værelset
(Indledningsfoto til artiklen: Agoda)
Skriv et svar